Aangekomen in Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Dunedin

Blijf op de hoogte en volg Cindy

24 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hoi allemaal!

Dinsdagmiddag ben ik na een goede vlucht aangekomen in Christchurch. Daar heb ik 1 nacht in een hostel doorgebracht en s avonds wat rondgeneusd in de stad. Zoals veel mensen me al hadden verteld: het centrum is compleet verwoest door de aardbeving. Dus er was niet heel veel te beleven. 's Avonds in het hostel was er ook een mini aardbeving, maar het stelde niet echt wat voor. Zeker als je weet dat er zo'n 2000 aardschokken zijn geweest na de aardbeving in 2010. Dus dat zijn er zo'n 1 á 2 gemiddeld per dag. Dus die mini aardbeving die ik voelde was eerder de norm dan uitzondering.

Woensdagochtend vroeg heb ik een bus genomen naar Dunedin. De laatste 10 km voor Dunedin was een enorm auto ongeluk vlak voor onze neus gebeurd. Best heftig, dan besef je wel even dat zoiets jou ook makkelijk kan overkomen. Omdat ze in NZ alleen maar éénbaans snelwegen hebben, was daardoor de weg compleet afgezet en konden we er niet meer langs. Verwachte vertragingstijd was 2 uur. Dat is best een beetje jammer als je bedenkt dat de reis vanaf Amsterdam tot 10 km voor Dunedin perfect verliep...Maar uiteindelijk kon Devonia (NL vriendin in NZ) me ophalen met de auto via een smal grindweggetje die via een brug over onze weg liep. Daarvoor moest ik wel even met bagage op de brug zien te klimmen, maar het was allemaal gelukt.

Hier in Dunedin ben ik heel hartelijk ontvangen! Ik blijf zo'n anderhalve week bij Devonia thuis logeren. Ik heb hier de stad al aardig verkent en ben naar een heel groot museum geweest. Het was een beetje Naturalis achtig, met een hele mooie vlindertuin (foto's volgen). Verder ga ik vandaag hardlopen naar het strand, kijken voor een autootje, squashen met Devonia en uit eten voor Antonios (=huisgenoot) verjaardag. Morgen ben ik jarig, dus volgend weekend vieren we een gezamenlijk feestje. Heel leuk! Dus ik vermaak me hier prima tot nu toe!

Hier nog wat opmerkelijke feitjes over de Kiwis (= bijnaam voor de mensen van hier):
- Ze hebben het nooit koud. Veel mensen lopen hier in een mega kort broekje met een topje, terwijl het maar zo'n 16 graden met flink wat wind is.
- Ondanks dat het hier vrij koud is, schijn je wel heel hard te verbranden. Iets met het gat in de ozonlaag dat hier sterker is dan in NL. Ze verkopen hier ook niet minder dan factor 30 zonnebrand.
- Mensen zijn hier enorm sportief. Elke dag sporten is hier heel normaal. Dus over een half jaartje zien jullie me afgetraind terug!
- Een stad die 200 km verder is noemen ze hier 'om de hoek'.
- Ze verkopen hier hagelslag, appelmoes en mayonaise in het internationale schap in de supermarkt, maar wel voor zo'n 10 dollar (7 euro) per stuk. Laat maar.
- Verder is eigenlijk alles hier duur, dus koop je alleen wat in de aanbieding is en de seizoensgroenten. Maar als ze hier een aanbieding hebben, is het vaak ook wel een echt goeie aanbieding, met zo'n 50% korting.
- Huizen hier hebben geen of amper verwarming, dus alle studenten zitten de hele dag op de uni omdat het daar wel lekker warm is. Vooral in de winter uiteraard.
- De studenten zijn op het moment niet echt in de stad, want ze hebben nu 3 maanden (!!!!) zomer vakantie, en zijn nu allemaal naar paps en mams.

Over het algemeen valt de cultuurshock dus wel mee, maar er zijn wel veel kleine verschillen. Verder heb ik mazzel dat ik bijna geen last heb van een jetlag, dus dat valt me alles mee!

Verder heb ik nu een NZ nummer waarop je me kunt bellen en sms en als je wilt (maar dat is uiteraard wel duur). Mijn NL nummer hou ik gewoon voor what's app. Als je interesse hebt in mijn telefoonnummer en/of adres moet je me maar even vragen.

Tot horens! Liefs, Cindy

  • 24 Januari 2014 - 08:42

    Jan Van Veen:

    Hoi Cindy,
    Harstikke leuk om te lezen en leuk/goed verslag. Het ga je goed !
    Lfs, Pa

  • 24 Januari 2014 - 09:59

    Joske:

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen Cindy! En ik zie jou al met je backpack een brug op klimmen hihi. Veel plezier nog daar en geniet ervan.

    Liefs Joske

  • 24 Januari 2014 - 21:49

    Gooitske:

    Hoi Cindy,
    Een leuk reisverslag om te lezen, zo krijg je een goede indruk van je reis.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groetjes,

    Gooitske

  • 25 Januari 2014 - 00:33

    Jan Van Veen:

    CINDY, VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE 22 E VERJAARDAG.
    Nog vele goede tijden, te beginnen in Nieuw Zeeland.
    Liefs, Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Afstuderen in Nieuw Zeeland




Recente Reisverslagen:

27 Juni 2014

Laatste blog

15 Juni 2014

Peter op visite!

25 Mei 2014

Hard werken & weekend tripjes

14 Mei 2014

Twee weken vakantie!

20 April 2014

Bunnyhunt
Cindy

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 7694

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Juli 2014

Afstuderen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: