Eilandbezoek en zwemmen met dolfijnen - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu Eilandbezoek en zwemmen met dolfijnen - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu

Eilandbezoek en zwemmen met dolfijnen

Blijf op de hoogte en volg Cindy

08 April 2014 | Nieuw Zeeland, Alexandra

Hoi allemaal,

Afgelopen week had ik mijn eerste weekje vakantie, heerlijk! Mijn moeder had eerst een groepsreis gemaakt in Nieuw Zeeland, en is daarna een weekje bij mij langs geweest. Eerst heb ik haar via een mountainbiketocht alle mooie plaatsen van Alexandra laten zien. Daarna was het tijd voor een tripje naar Stewart Island! Dit is een vrij groot (derde) eiland van Nieuw Zeeland met nog heel veel originele natuur. Op het eiland hebben we één van de Great Walks gedaan. Dit zijn spectaculaire wandeltochten uitgezet door de overheid. De tocht duurde drie dagen, dus de backpack weer op, gevuld met slaapzakken en veel eten. De tocht ging de eerste dag langs het strand, waar we veel mooie vogels (papegaaien!) hebben gezien. Na een uur of 5 wandelen kwamen we aan bij 'de hut' (overnachtingsplaats). Hier waren nog meer wandelaars, dus dat was erg gezellig. De tweede dag hebben we zo'n 6 uur door het regenwoud gewandeld, heel anders dan de eerste dag, maar ook heel indrukwekkend. 's Avonds hebben we nog een poging gedaan om Kiwi's te spotten. Dit was helaas niet gelukt, maar ik heb ze 's nachts wel gehoord. Ze maken een heel hoog en schreeuwend geluid, niet te missen dus! Achteraf hoorde we dat mensen die ook bij ons in de hut sliepen wel de Kiwi's hadden gespot, dus ze waren ook echt in de buurt. Pech voor ons dus dat we ze niet hadden gezien. Na drie dagen wandelen met fantastisch weer zat ons tripje er alweer op en zijn we teruggekeerd naar het vaste land. Vrijdag heb ik mijn moeder afgezet op het vliegveld want haar grote reis was nu toch echt voorbij.

Toen ik weer thuiskwam even snel onder de douche gesprongen en de kleren in mijn backpack ververst, en op naar het volgende uitje! Samen met Wouter ging ik naar de Catlins. Eigenlijk had ik geen idee wat we gingen doen, want ik had niet echt tijd gehad om een uitje voor te bereiden. Gelukkig had Wouter dat dus wel gedaan, dus ik liet me verrassen =). Tijdens de autorit sloeg het weer opeens helemaal om. Van 25 graden en zon, gingen we naar 12 en hoosregen (mijn moeder heeft dus echt precies het mooie weer uitgekozen, haha). We hadden dus niet zo'n zin meer om in het donker en in de stromende regen een tentje op te zetten, dus hebben we ergens bij een b&b aangeklopt. Gelukkig hadden zij nog wel wat bedden voor ons over. De volgende dag begon het avontuur. Eigenlijk dacht ik dat we naar het bos gingen, maar blijkbaar gingen we naar het strand. We hadden een plattegrond meegekregen waarop stond welke beesten in welke baai zaten. Ons eerste baai waren wel eens dolfijnen te zien. Maar volgens de vrouw van het informatiecentrum waren die al dagenlang niet meer gespot. Toch hebben we een poging gewaagt, en met succes! Een hele groep dolfijnen zwom enorm dicht bij de kust, waardoor Wouter met zijn goeie camera hele mooie foto's heeft kunnen maken. Echt heel gaaf! Vlakbij het strand was ook een heel mooi regenwoud, dus daar hebben we een mooie en modderige wandeltocht gemaakt. Daarna zijn we naar een tweede baai gereden, en weer met succes: dikke zeeleeuwen op het wandelpad! Wat zijn die beesten groot van dichtbij zeg. Ondertussen waren we behoorlijk verkleumd, want het regende nog steeds flink. Op zoek naar een slaapplaats dus. Onderweg stond een Engelse jongen te liften in de stromende regen, dus die hadden we opgepikt. Hij wist nog wel een goed hostel vlakbij de dolfijnenbaai en gezien het weer leek het ons wel relaxed om nog een nachtje te passen voor de camping. In het hostel waren ook nog twee Duitsers, dus het werd een gezellige avond. Ook nog even naar een strandje gelopen om bij zonsondergang een hele zeldzame pinguïn te spotten. En wat denk je? Ook die hebben we gezien, wat een mazzel zeg! De volgende ochtend was er een nieuw plan ontstaan: een poging doen om te zwemmen met de wilde dolfijnen. Het hostel was aan de zee, dus zwemkleding aan en snel het water in! En....verrassend genoeg waren er 3 nieuwsgierige dolfijnen in de baaij. Ze kwamen steeds dichterbij tot ze opeens in een golf voorbij kwamen surfen, op echt maar zo'n 5 meter afstand! Echt een heel gaaf Once in a Life Time moment zeg! Hier zijn we nog de hele dag nog euforisch van geweest en hebben we verder nog naar wat watervallen gehuppeld en wat andere stranden gezien. Op het laatste strand ook nog zeehonden gezien, en toen hadden we toch echt vier van de Catlins Big five gezien (alleen de haai hebben we overgeslagen, maar dat vind ik geloof ik niet zo erg). Het weekend begon dus totaal onvoorbereid en met enorm slecht weer, maar uiteindelijk hebben we zo veel gave dingen meegemaakt dat ik wel durf te zeggen dat dit het gaafste weekend in NZ tot nu toe was!

Komend weekend gaan we hopelijk naar de Mount Cook (grootste berg van NZ), als het mooi weer is tenminste. En verder moet helaas ook ik gewoon weer aan het werk, maar de verhalen daarover zal ik jullie voor nu besparen;).

Geniet van het voorjaar!
Liefs, Cindy

  • 08 April 2014 - 22:57

    Luci:

    hey cindy,
    gedurende mijn net iets te drukke week zocht ik naar ontspanning en zo kwam ik op dit verhaal. echt fantastisch om te leren. geluk is zo mooi. mega motiverend ook. alsof ik tijdens het lezen even mee mocht beleven, het gevoel dan toch. sper tof. ik hoop op nog meer weekendjes als deze voor je. liefs uit europa. xxx

  • 09 April 2014 - 10:17

    Silvia:

    Cindy wat ontzettend gaaf allemaal! Ik hoop dat je nog meer van die mooie momenten mag meemaken daar! En het blijft ook stoer dat je moeder langs is geweest! Veel plezier nog! Liefs

  • 09 April 2014 - 10:54

    Femmy:

    Gaaaaaaaf!!!! Zo stoer!

  • 09 April 2014 - 16:53

    Rayke:

    Ooehhh en wat gaat ze op die hoogste berg doen...? Ghehe succes! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Alexandra

Afstuderen in Nieuw Zeeland




Recente Reisverslagen:

27 Juni 2014

Laatste blog

15 Juni 2014

Peter op visite!

25 Mei 2014

Hard werken & weekend tripjes

14 Mei 2014

Twee weken vakantie!

20 April 2014

Bunnyhunt
Cindy

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 7687

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Juli 2014

Afstuderen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: