Twee weken vakantie! - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu Twee weken vakantie! - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu

Twee weken vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Cindy

14 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Alexandra

Hoi allemaal!

Afgelopen twee weken ben ik op vakantie geweest naar het noorden van het zuidereiland. Ik was meegegaan met de vakantie van Wouter en zijn ouders, die hier op visite waren. Zij gingen maar liefst 3 weken, dus ik ben de eerste week niet mee geweest. Om mee te gaan, moest ik natuurlijk eerst naar de plaats waar zij op dat moment waren. Daarom had ik een bus geboekt. Alleen vertrok de bus op zo'n 30km afstand van mijn huis, en aangezien Wouter onze auto mee had op vakantie, had ik besloten om liftend naar de bushalte te gaan. Ik stond nog maar 2 minuten voor mijn huis en ik werd al opgepikt door iemand die dezelfde kant op moest. Wat een mazzel! Dit laat maar weer zien hoe vriendelijk en behulpzaam de Kiwi's zijn.

Westkust:
Na een lange busreis kwam ik aan in Greymouth, waar ik werd opgehaald door Wouter & fam. Daarna reden we door naar de pancake rocks. Dit zijn rotsblokken aan de zee, die uit kleine laagjes zijn opgebouwd en er daarom uit zien als grote stapels pannekoeken. De zee klotst hier flink, en af en toe komt er ook water door de paar gaten in de rotsen gespoten. Erg indrukwekkend!

Abel Tasman park:
Daarna was het tijd om verder te reizen naar Abel Tasman! Die dag was het erg slecht weer, dus hadden we besloten om niet te gaan kamperen maar een Bed and Breakfast te zoeken. Ergens langs de weg zagen we een onopvallend, half vergaan klein bordje met B&B. Toen we stopten en ik op de deur klopte kwam er na 2 minuten wachten een heel schattig omaatje van een jaar of 85 tevoorschijn. Ze was stomverbaasd dat wij daar zo laat (8 uur) nog aanklopten, want ze had al ruim een maand geen bezoekers meer gehad en al helemaal niet zonder reservering. Maar we waren meer dan welkom! Het was een interessante nacht, alles rook naar oma, zag eruit als bij oma en de dekens kriebelde net zoals bij oma. 's avonds had oma nog snel haar zoon gebeld om te vragen of hij 's ochtends eieren en melk kon komen brengen, want ze had niet op bezoekers gerekend en dus niets in huis voor het ontbijt. Nadat we afscheid hadden genomen van oma hebben we een mooie wandeling gemaakt door schapenweides. Het was nog steeds erg regenachtig, maar gelukkig waaide het ook erg hard, waardoor alles meteen weer droog waaide. De volgende dag hadden we een flinke wandeling van 7 uur gemaakt door het park. Het park ziet er echt uit zoals op je normaal op de posters bij het reisbureau ziet, prachtige gele stranden en een groenblauwe zee. Later die week hadden we ook nog een kayaktour op zee geboekt. Daarvoor hadden we een tocht heen van 3 uur per kayak, langs allemaal mooie stranden waarop veel mooie vogels en zeehondjes waren. De terugweg hebben we te voet gedaan, door een prachtig bos. Daarna zat ons uitje naar het Abel Tasman park er alweer op.

Marlborough Sounds:
Op naar de volgende locatie: de Marlborough Sounds. Dit was maar zo'n 2 uurtje rijden, maar het landschap zag er meteen compleet anders uit: Fjorden en zee. Hier verbleven we op een hele schattige boeren camping. Bij aankomst kreeg je een zakje bix, waarmee je de schapen, geiten, varkens of lammetjes mee kon voeren. Achter het camping terrein hadden ze ook een pad aangelegd die leidde naar een waterval. Langs het beekje van de waterval zaten overal gloeiwormen. Dit zijn wormpjes die je overdag niet ziet, maar 's nachts groen licht afgeven. Alsof overal om je heen kerstlampjes zijn opgehangen. Heel bijzonder! In de Fjorden hebben we vooral veel wandeltochten gemaakt en strandjes opgezocht.

Kaikura:
Daarna was Kaikura aan de beurt. Dit plaatsje is heel klein, maar druk bezocht door toeristen omdat je hier walvissen kunt spotten. Hiervoor hadden we een tour geboekt op een grote boot. Op die boot zit allemaal speciale apparatuur waarmee ze walvissen kunnen vinden. In het begin was het nog een beetje onzeker of de tour wel door zou gaan, want de zee was erg ruig. Uiteindelijk werd er toch groen licht gegeven, en konden we op de tour, jeej! Er werd echter wel een 'hoog zeeziekte risico' afgegeven. Dat maakte niet uit, dacht ik, want ik had een reispil ingenomen. Nou, ik kan je vertellen, tegen die ruige zee zijn zelfs reispillen niet bestand. Aan boord waren 2 medewerkers en hun enige taak was om volle kotszakken op te halen en bekertjes water en tissues uit te delen. En die hadden het heel druk die dag! Ondanks de ziekte, hebben we de walvis wel gezien. Wat een groot beest is dat zeg! Foto's ontbreken helaas, want zowel Wouter als ik hadden onze handen al vol met papieren spuugzakjes. Beehh. Verder was er in Kaikura nog een waterval met een beekje die uitmondde in zee. En onder de waterval zaten wel honderden baby walvisjes te spelen. Megaschattig!

Christchruch:
Vervolgens zijn we doorgereden naar Christchurch. Daar zijn we door een paar stadswijken gereden die nog steeds compleet zijn verwoest door de aardbeving van 3 jaar geleden. Zag er nog steeds erg treurig uit. Op de penninsula was het gelukkig een stuk vrolijker. Weer een heel ander, maar prachtig landschap. Veel hoge groene bergen met schaapjes erop. Daar hebben we nog was strandwandelingen gemaakt en gejutterd naar mooie schelpen, wat heel goed kan hier in Nieuw Zeeland. Helaas zat in Christchurch de reis van Wouters ouders erop, dus die hebben we hier afgezet op het vliegveld.

Dunedin:
Last but not least: een weekendje Dunedin! Hier organiseerde Devonia met haar andere Nederlandse huisgenoot een heus koningsfeest. De dresscode was uiteraard oranje. De kiwi's hadden zich hier allemaal goed aan gehouden en de enkeling die toch in z'n normale kloffie kwam, kreeg z'n hele gezicht vol gesmeerd met oranje verf, haha. Volgens mij heb ik zelfs in NL koning(inne)dag nooit zo uitgebreid gevierd!

Nu zijn we weer terug in Alexandra, en weer druk aan het werk. Maar het volgende uitje staat weer op de planning! Over twee weken komt Peter namelijk op visite hier! Heel erg gaaf =).

Hoe is het in NL? Naar jullie idee gaat het vast allemaal zijn gangetje, maar als je een halfjaar niet meekrijgt wat er thuis gebeurd, mis je toch wel erg veel verhalen en nieuwtjes. Oftewel, ik ben ook erg geïnteresseerd in jullie verhalen! =)

Tot spreeks! Liefs

  • 14 Mei 2014 - 21:06

    Jip:

    Cin! Wat klinkt dat allemaal geweldig! Ik ben dus alweer anderhalf weekje thuis. Alles is supersnel weer als vanouds, en dan ben ik bang dat ik Afrika vergeet. Maar dat had ik na Zuid-Amerika ook, en dan daarna valt het allemaal wel op zijn plek en weet je alles nog heel goed. Dus dat zal nu ook wel weer zo gaan :)
    Ik heb mijn laatste twee weken Afrika nooit meer geblogd, omdat ik toen al thuis was, maar het was nog steeds erg vet. Zuid-Afrika is zo'n mooi land, en we hebben zulke toffe dingen gedaan en mensen ontmoet! Maarja, het is ook wel weer leuk om iedereen hier weer te zien en lekker in m'n kamertje te rommelen. Ik zit nu elke dag in het Lumen (samen met Jet; gezellig!) m'n data te analyseren, en vooralsnog gaat het goed! Het is gewoon een leuke puzzel :D

    Dus Peter komt toch langs? Wat geweldig!! Ik ben echt heel blij voor jullie, vast heeeel leuk elkaar weer te zien straks :)

    Verder is het hier vandaag weer een beetje lente-achtig, al vind ik het nog wel koud...
    Ik mis je wel, en heel erg zin in een massive reunion straks!

    Heel veel liefs,

    Jip


  • 15 Mei 2014 - 19:53

    Rayke:

    Hey cin! Vet man!!! Echt super tof wat je allemaal doet en dat je ook lekker de tijd neemt af en toe om wat van het land te zien. En natuurlijk dat Peter komt is helemaal geweldig. Kun je in ieder geval een deel van je verblijf daar delen met iemand die je lief hebt. Ik ben benieuwd wat jullie gaan doen samen, maar dat zal ik dan wel lezen in het volgende verhaaltje. In ieder geval heeeeel veel plezier gewenst! Het is je gegunt.
    Hier alles goooeed! Ik heb nu even 4 maanden geen studie. Echt ontzettend fijn. Ik heb vorige week mijn laatste tentamens gehad (hopelijk... ) en nu dus nog 4 maanden ING. Echt wel leuk en interessant om daar rond te snuffelen. En vooral fijn dat ik het niet meer hoef te combineren met studie.. kan ik weer gewoon weekenden vieren ;)
    Zullen we weer eens skypen cin? Lijkt me leuk!
    Liiieeeffsss en xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Alexandra

Afstuderen in Nieuw Zeeland




Recente Reisverslagen:

27 Juni 2014

Laatste blog

15 Juni 2014

Peter op visite!

25 Mei 2014

Hard werken & weekend tripjes

14 Mei 2014

Twee weken vakantie!

20 April 2014

Bunnyhunt
Cindy

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 7690

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Juli 2014

Afstuderen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: