Hard werken & weekend tripjes - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu Hard werken & weekend tripjes - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu

Hard werken & weekend tripjes

Blijf op de hoogte en volg Cindy

25 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Alexandra

Hoi allemaal!

Vorige keer ben ik helemaal wat vergeten te vertellen. We waren op vakantie en lekker gaan eten bij de MusselPot, een restaurantje die bekend staat om, je raad het al, z'n mosselen. Plots kwam er een grote All You Need is love bus voorrijden, met de enige echte Robert ten Brink erin (en nog 20 andere mensen die ik niet kende). Een fractie van een seconden had ik een sprankje hoop dat hij Peter ergens uit het busje zou toveren, maar helaas, hij kwam niet voor mij. Maar gelukkig komt Peter over 4 dagen (!!!!!!!!!!!!!!) al aan in NZ, dus mij hoor je niet klagen.

Afgelopen week ben ik hard aan het werk geweest. Zoals sommige vast wel weten doe ik onderzoek naar de interactie tussen muizen en hagedissen. Hagedissen komen van oorsprong voor in NZ, terwijl muizen pas zo'n paar eeuwen geleden mee zijn gekomen vanuit Europa met de scheepvaart. Muizen richten hier enorme schade aan, zowel aan planten als diersoorten. Zo eten ze bijvoorbeeld de baby hagedissen op! Verder eten ze redelijk hetzelfde als hagedissen. Ook eten ze veeel, waardoor er weinig voedsel overblijft voor de hagedissen. Onder andere daardoor gaat het op het moment erg slecht met de meeste hagedissen in NZ. Om dit tegen te gaan, is meer informatie nodig om in kaart te brengen hoeveel schade de muizen aanrichten. Daarom doe ik dit onderzoek. Ik kijk onder andere in hoeverre het dieet van de muizen en hagedissen overlapt. Dit doe ik door muizen te vangen en hun maag open te snijden. Onder de microscoop kan ik dan zien wat ze hebben gegeten. Van hagedissen mag ik geen magen open snijden, want die zijn beschermd. Daarom heb ik hagedissen gevangen en ze in een potje gestopt totdat ze poepten. De poep heb ik onder de microscoop gelegd om te kijken wat ze hadden gegeten. Omdat de hagedissen geen tanden hebben, komt hun voedsel er soms nog aardig in oorspronkelijke staat weer uit, wat het werk iets makkelijker maakt. Verder kijk ik ook in hoeverre hagedissen de geur van muizen ontwijken. Tot zo ver heb ik totaal geen ontwijkingsgedrag gevonden, wat ook niet zo gek is als je bedenkt dat de muizen pas een paar eeuwen in NZ zijn. Het duurt uiteraard even voordat de hagedissen zo geëvolueerd zijn dat ze muizen als gevaar zien. Dat is blijkbaar nog niet gebeurd. Het onderzoek heeft een klein beetje vertraging opgelopen, maar in september verwacht ik dan toch echt helemaal klaar te zijn met dit project. Leuke bijkomstigheid: Dan ben ik ook meteen afgestudeerd!

Verder maak ik hier in het weekend ook nog steeds veel leuke uitjes! Vorig weekend zijn Wouter en ik naar Naseby gegaan. Hier heb je een heel mooi (weliswaar aangeplant) naaldbos met heel veel mountainbike routes. Dus de mountainbikes achterop de auto en fietsen maar! Het weer was prachtig en we hebben er erg van genoten. Op de terugweg zijn we nog even langs Poolburn gereden. Hier is een deel van de Lord of the Rings film opgenomen (vraag me niet welke scenes, want ik ben zelf geen fan).

Afgelopen weekend zijn we gaan hiken. Althans, dat was het plan. Helaas was het noodweer, dus hebben we de eerste dag het na 4 uur wandelen (ook in een Lord of the Rings gebied) het voor gezien gehouden. De tweede dag was het nog steeds slecht weer, dus hebben we er maar een dagje stad van gemaakt, met souvenirtjes shoppen en chocomel drinken, ook leuk!

De weersvoorspellingen zien er helaas nog niet beter uit, dus hopelijk veranderd dat nog, zodat ik met Peter wel lekker naar buiten kan (in NZ is niet zoveel binnen te doen namelijk). Over 6 dagen begint hier officieel de winter. Zelf hou ik niet zo van de kou, maar je kunt hier dan wel wintersporten, wat ik dan toch wel heel gaaf vind.

Geniet van het Nederlandse mooie weer!

Liefs, Cindy

  • 25 Mei 2014 - 08:36

    Linda Vd Wereld:

    Hoi Cindy,
    De komende periode heel veel plezier toegewenst samen met Peter. Daar hebben jullie Robbert vast niet voor nodig.
    Geweldig dat Peter nu ook een stukje van dat prachtige land kan meebeleven.
    XXXX mam

  • 26 Mei 2014 - 12:52

    Lies Vd Wereld:

    Hoi Cindy fijn dat je zoveel geniet van het land .en dat Peter komt is helemaal fijn .Ik hoop dat jullie het heel fijn hebben en mooi weer. Groetjes Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Alexandra

Afstuderen in Nieuw Zeeland




Recente Reisverslagen:

27 Juni 2014

Laatste blog

15 Juni 2014

Peter op visite!

25 Mei 2014

Hard werken & weekend tripjes

14 Mei 2014

Twee weken vakantie!

20 April 2014

Bunnyhunt
Cindy

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 7696

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Juli 2014

Afstuderen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: