Peter op visite! - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu Peter op visite! - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu

Peter op visite!

Blijf op de hoogte en volg Cindy

15 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Alexandra

Hoi allemaal,

Long time, no story! Dus bij deze weer een verhaaltje. Er is weer een hoop gebeurd; vorige week was Peter hier op visite. Of hij ook echt aan zou komen was nog een beetje spannend. Het was namelijk een enorm stormachtige dag hier in NZ en via internet zag ik dat alle vluchten eerder op de dag naar het vliegveld van Queenstown geannuleerd waren. De meeste vluchten worden dan niet volledig geannuleerd, maar vliegen dan doodleuk naar het vliegveld van Dunedin (250 km verderop), die van Invercargill (300 km), of als je de grootste mazzelaar bent, naar Christchurch (550 km). En dan zoek je maar uit hoe je het laatste stuk op je plaats van bestemming komt. Gelukkig was de wind vlak voor Peters landing weer gaan liggen, dus kon hij toch gewoon naar Queenstown vliegen. Enorm gaaf om hem naar 4 maanden weer te zien! Heel erg onwerkelijk. Na aankomst zijn we bij een restaurantje heerlijk uit eten geweest en hebben we gezellig bijgekletst. Gelukkig had Peter niet zo’n last van een jetlag. De volgende ochtend zijn we in Queenstown gaan Luge rijden. Dat is een soort rodelen, maar dan anders. De baan is namelijk niet een ijzeren glijbaan, maar een breed stuk asfalt. Verder kun je met je karretje niet alleen remmen, maar ook sturen. We hadden 4 ritjes gekocht. Eerst twee ritjese op de familiebaan, en daarna nog twee op de baan voor gevorderden. Ging nog best hard! Het waren echt hilarische ritjes.

Daarna zij we doorgereden naar Te Anau waar we een paar wandeltochtjes hebben gemaakt. De volgende ochtend zijn we doorgereden naar Milford Sound. Alleen de autoroute ernaar toe was al prachtig. Hele mooie uitzichten onderweg. Milford Sound is heel indrukwekkend een fiordengebied. Er is hier altijd een eeuwige strijd tussen Doubtfull Sound en Milford Sound, welke is nou mooier, en naar welke moet je nu toe? Drie maanden geleden was ik al met Wouter naar Doubtfull sound gegaan, dus nu ik ze allebei heb gedaan kan ik er ook over oordelen. Voor spectaculaire watervallen en steile rotsen kun je beter naar Milford gaan. Maar Milford is wel veel touristischer dan Doubtfull Sound, dus als je liever naar een rustig en vredelieved gebied gaat, is Doubtfull een betere keuze. Dus welke moet je nu doen? Ach, ga gewoon voor de goedkoopste.

Na Milford Sound zijn we doorgereden naar de Catlins. Maar niet aan één stuk door, want onderweg was ook nog genoeg moois te zien! We zijn naar een bos geweest waar bomen van ruim 1000 jaar oud stonden! Ik moet toegeven dat ze er ondertussen ook wel aardig verlept uit begonnen te zien. Wel heel indrukwekkend om te beseffen hoe oud sommige bomen kunnen worden (als mensen ze niet kappen in de tussentijd tenminste). Verder zijn we ook langs Gemstone beach gegaan. Dit was een strand waar je allerlei mooie edelstenden kunt vinden. Of we ook echt edelstenen hebben gevonden, weten we niet zeker. Maar in ieder geval hebben we stenen gezien van alle formaten en kleuren. Toen we eenmaal in de Catlins waren aangekomen zijn we op zoek gegaan naar dolfijnen, pinguins, zeeleeuwen en zeehonden. De vorige keer had ik ze allemaal gezien, maar helaas voor Peter hebben we nu alleen de zeeleeuwen gezien. Verder waren er ook nog wat mooie hiketochten en watervallen te zien, waardoor de Catlins toch nog erg geslaagd was.

Daarna zijn we doorgereden naar Dunedin. Ook hier lekker gewandeld en wilde beesten gezocht. Ook een biertour mocht niet ontbreken! Daar hadden we veel geleerd, maar vooral veel geproefd =). In Alexandra heb ik Peter mijn kantoor laten zien, en zijn we naar mijn onderzoeksveld gemountainbiked. Dat is flink heuvel op, en ruig terrein, wat ik normaal met de jeep doe. Dus dat was nog best een uitdaging. Daarna zijn we doorgereden naar Wanaka, waar paragliden op de planning stond! HelaasHelaas was het erg mistig en werd het paragliden afgeblazen. Wie weet nog een keer op een volgende reis? Azie? Canada? Plannen en dromen genoeg!

Daarna ging werd het alleen maar jammerder, want ik moest alweer afscheid nemen van Peter. Zijn vlucht naar Nederland vertrok alweer. De tijd samen was voorbijgevlogen! Maar het was fantastisch om even samen te zijn, en om samen een stukje van mijn grote reis te beleven=).

Half juli kom ik weer aan in Nederland. Ondanks dat ik het hier enorm naar mijn zin heb, kijk ik er ook weer naar uit om iedereen van thuis weer te zien en om lekker de zomer in te stappen. Bewaren jullie nog wat mooi weer voor mij?

Tot snel!
Liefs, Cindy


  • 15 Juni 2014 - 19:10

    Rayke:

    Vet hoor!! Ontzettend leuk dat je dat hebt kunnen delen met Peter. Veel plezier nog je laatste maand en tot sneeel!!!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Alexandra

Afstuderen in Nieuw Zeeland




Recente Reisverslagen:

27 Juni 2014

Laatste blog

15 Juni 2014

Peter op visite!

25 Mei 2014

Hard werken & weekend tripjes

14 Mei 2014

Twee weken vakantie!

20 April 2014

Bunnyhunt
Cindy

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 7805

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Juli 2014

Afstuderen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: