Bunnyhunt - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu Bunnyhunt - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu

Bunnyhunt

Blijf op de hoogte en volg Cindy

20 April 2014 | Nieuw Zeeland, Alexandra

Hoi allemaal,

Fijne pasen! Lekker van het mooie voorjaar aan het genieten in Nederland?

Hier in Nieuw Zeeland wordt het echt alweer herfst. Gelukkig is de herfst hier wel heel mooi, vooral heel veel gele bomen op de bruine bergen. En het weer is hier ook wel lekker, niet zo koud, winderig en regenachtig zoals de Nederlandse herfst. Zeker dit paasweekend is het nog heerlijk weer. Afgelopen vrijdag begon hier de Bunnyhunt. Dit is een 24 uur durende race, waarbij je in teamverband zo veel mogelijk konijnen dood moet schieten. Deze race was zo'n 30 jaar geleden bedacht om de konijnenplaag te bestrijden. Sindsdien is het uitgegroeid tot een enorm festival. In totaal zijn er dit jaar 18.027 konijnen geschoten door de 27 teams (+ nog heel veel possums, fretten, hazen, wilde katten en andere diersoorten die hier worden gezien als plaag). Iedereen vind het hier heel normaal om dieren neer te schieten. Ook kinderen lopen met dode konijnen rond te zwaaien alsof het teddyberen zijn (okee, ze hebben wel latex handschoenen aan, maar dat is dan ook het enige verschil). Waar ik me best over verbaasde is dat hier geen leeftijdsgrens is om te mogen schieten. Een kind van 3 jaar oud mag dus al met een pistool rond knallen. Het enige is dat je tot je 16de een 'begeleider/eindverandwoordelijke' mee moet nemen op jacht. Naar mijn idee horen kinderen aan sommige dingen gewoon nog niet mee te doen, zoals alcohol drinken, autorijden en vuurwerk afsteken. Wat mij betreft hoort dieren doodschieten ook in dit rijtje. Maar goed, cultuur verschillen moeten er zijn, en die houden mijn avontuur ook heel interessant en levendig. Van de ene kant is Nieuw Zeeland gewoon een westers en ontwikkeld land en zijn er relatief weinig verschillen. Van de andere kant sta ik toch ook vaak met open mond te luisteren en te kijken naar de kleine dingetjes die ze hier soms zo anders bekijken.

Dit paasweekend is er helaas weinig lol voor mij: ik moet het hele weekend werken. Nouwjaa, moeten....Wouter is vandaag namelijk vertrokken voor een 3weekse vakantie met z'n ouders naar het noorden van het Zuidereiland. En ik wil heel graag daar 2 weken van mee. Maar eigenlijk heb ik ook nog wel aardig wat werk te doen hier, dus probeer ik een beetje te compenseren door dit paasweekend door te werken. Dus het is voor het goeie doel, en dan is het niet zo erg ;).

Vandaag zit ik precies op de helft van mijn reis, en de tijd is voorbij gevlogen! Ik heb echt nog niet eens een kwart van het land gezien, dus ik mag nog wel op gaan schieten als ik nog meer wil zien.

Veel plezier allemaal dit lange weekend, geniet ervan!
Liefs, Cindy

  • 20 April 2014 - 21:04

    Luci:

    Haha Cindy, ik moet stiekem hardop lachen, ondanks de ernst van sommige zaken die je in je verhaal beschrijft. Aiaiaiaiai. Fijn dat je het nog steeds zo leuk hebt daar! Gaan we nog een keertje een hangout doen? Liefssss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Alexandra

Afstuderen in Nieuw Zeeland




Recente Reisverslagen:

27 Juni 2014

Laatste blog

15 Juni 2014

Peter op visite!

25 Mei 2014

Hard werken & weekend tripjes

14 Mei 2014

Twee weken vakantie!

20 April 2014

Bunnyhunt
Cindy

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 7701

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Juli 2014

Afstuderen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: