Laatste blog - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu Laatste blog - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu

Laatste blog

Blijf op de hoogte en volg Cindy

27 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Alexandra

Hoi allemaal!

Hier alweer mijn allerlaatste blog vanuit Nieuw Zeeland.
Afgelopen weken heb ik hard gewerkt aan mijn thesis. Ik ben al aardig ver met mijn rapport, verder dan ik zelf had verwacht eigenlijk. Als ik terug kom in Nederland heb ik nog een paar maanden om het hele project af te ronden. En als het allemaal goed gaat ben ik eind september afgestudeerd! Heeeeuuuj =) Op naar het volgende project/baan/studie (wie zal het zeggen?).

Uiteraard hebben we ook wel wat weekend tripjes gemaakt. Twee weken geleden zijn we naar Mount Cook geweest. Dit is de grootste berg van Nieuw Zeeland. Hier hebben we hele mooie wandeltochten in de bergen gemaakt. Één van die tochten was via een heel steil bergpad naar boven. Halverwege de tocht bereikten we de sneeuwgrens, en werd het een beetje gevaarlijk. Ons verantwoordelijkheidsgevoel nam toch de overhand van onze innerlijke avonturier, dus zijn we maar wijselijk teruggekeerd naar beneden. We hadden dat weekend overnacht in een hostel. Hier hebben we hele leuke mensen ontmoet. Twee meiden uit Wales zonder auto hebben we nog blij kunnen maken met een 3 uur durende lift vanaf Mount Cook naar hun volgende bestemming. Heel gezellig al die mensen ontmoeten onderweg!

Afgelopen weekend waren de skipistes hier open gegaan, dus je raadt het al: wij meteen op de latten! Het was heel gaaf, zo anders dan in Europa. Alleen op het bovenste topje van de berg lag sneeuw, en de vallei lag er vrij zonnig bij. Wat een ander uitzicht dan meteen. Na de lunch werden de pistes helaas erg ijzig en aangezien ik niet zo'n hele briljante skiër ben, ben ik vanaf toen maar braaf in de pizza van de kinderhelling afgegaan. Ook heel leuk =).

Vandaag was hier op kantoor alweer mijn laatste werkdag, en morgen vertrekken voor een twee weekse reis we naar het Noordereiland. Hier zijn we nog niet eerder geweest, dus er valt nog een hoop te zien en te ontdekken! Zo hopen we te gaan snorkelen, grotten bewandelen, en een sneeuwwandeling op een vulkaan te maken met van die pinnen onder je schoenen en een pikhouweel in je hand. Ik kijk er erg naar uit! We rijden helemaal van het zuiden naar het noorden op het Noordereiland. Daar zullen we onze auto achterlaten bij een auto veiler en vanaf daar vlieg ik terug naar Nederland.

Voor de geïnteresseerden: Vrijdag 18 juli zal ik om 13.30 aankomen op Schiphol (met de vlucht vanuit Dubai).

Het is erg jammer dat mijn reis er bijna opzit, maar ik heb ondertussen ook wel weer zin om iedereen van thuis weer te spreken =). Dus gemengde gevoelens van 'aahh, mijn fantastische reis zit er bijna op' en 'jeeej, bijna weer lekker thuis, met mijn eigen vrienden en familie, kamertje, en het lekkere hollandse eten (vooral kroketten heb ik écht gemist)'.

Mochten jullie de reisverslagen van het Noorder eiland ook willen horen, zijn jullie over 3 weken van harte welkom op de thee of borrel =).

Tot snel!
Liefs, Cindy


  • 27 Juni 2014 - 10:00

    Luci:

    Jeeeee Cindy, wat is het snel gegaan!

    Natuurlijk snap ik je gemengde gevoelens heel goed, maar ik vind het vooral fijn dat de gemiddelde afstand tussen de No Mercy's weer verkleind wordt. Je was toch wel een grote outlier. Haha. De planning van een No Mercy weekend staat op het programma!

    Op naar de hereniging! Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Alexandra

Afstuderen in Nieuw Zeeland




Recente Reisverslagen:

27 Juni 2014

Laatste blog

15 Juni 2014

Peter op visite!

25 Mei 2014

Hard werken & weekend tripjes

14 Mei 2014

Twee weken vakantie!

20 April 2014

Bunnyhunt
Cindy

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1322
Totaal aantal bezoekers 7695

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Juli 2014

Afstuderen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: