Doubtful sounds & visite - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu Doubtful sounds & visite - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu

Doubtful sounds & visite

Blijf op de hoogte en volg Cindy

28 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Alexandra

Hoi allemaal,

De avonturen in Nieuw Zeeland houden nog niet op! Alweer twee weken geleden zijn we in het weekend naar Queenstown geweest. Dit is een heel leuk en toeristisch plaatsje waar je veel extreme sporten kunt doen, zoals bungeejumpen, racen in een jetboot, parachutespringen en nog veel meer! Heel gaaf allemaal, maar pas helaas niet in het studentenbudget ;). Gelukkig hadden we nog wel wat cash om een Fergburger te halen. Dit is een wereldberoemde hamburger (want jij kent hem uiteraard ook wel toch...? haha). Ik had er nog nooit van gehoord, maar blijkbaar is het s werelds beste hamburger. En ik moet toegeven: hij was érg lekker. 's Avonds hebben we gestapt, wat heel goed kan in Queenstown. En daarna gelogeerd op een saaie en massale camping. De volgende dag hadden we de meeste hoogtepunten in Queenstown wel gezien, en zijn we doorgereden naar Wanaka; tot nu toe mijn favoriete plaatsje in Nieuw Zeeland! Heel schattig en toeristisch, maar niet té toeristisch. Hier heb je ook de Puzzling world, een museum waar alles in het teken van optisch bedrog, puzzels en Esher staat. Een echte aanrader!

Het weekend daarna was er één waar we al lang naar uitkeken: een bezoek aan Doubtful sound! Dit zijn de fjorden aan de westkust van Nieuw Zeeland. Dit bestaat uit veel water en grote rotsblokken. Op deze rotsblokken groeit langzaam maar zeker een dikke laag mos. Na een jaar of 60 zit er zoveel mos op de rotsen dat het voldoende water en voedingsstoffen vasthoud zodat er varens en bomen op kunnen gaan groeien. Heel interessant dat het gebied volledig groen is van alle planten, zonder dat er ook maar ergens aarde is om in te wortelen. Als de bomen uiteindelijk te groot en te zwaar worden, storten ze met mos en al als een lawine naar beneden en is de rots weer kaal. Dan begint het hele proces weer opnieuw. Erg indrukwekkend! Er zijn allerlei verschillende tours die je kunt boeken naar Doubtful sound. Je kunt er niet op eigen houtje heen, want je moet eerst met een busje, dan met de boot en dan nog een keer met een busje voordat je er bent. Wij hadden gekozen voor een 2 daagse kayak tour. Backpack, tentje en kookspullen in de punt van de kayak, en gaan! We hadden een goeie gids bij ons, die alle mooie plaatsen wist te vinden. We hebben daar Yellow-eyebrowed pinguins gezien (ja, die hebben dus echt knalgele wenkbrauwen). Verder zitten er ook dolfijnen in het gebied, maar die zijn we helaas niet tegengekomen. De eerste dag hebben we zo'n 6 uur gekayakt naar de overnachtingsplaats. Het was in de middle of nowhere en dus geen electriciteit/stromend water en andere mensen. Maar wel een hele hoop Sandflies! Dit zijn kleine vliegjes die eruit zien als fruitvliegjes, alleen zuigen deze net als muggen je bloed op. Het bultje dat ze achterlaten jeukt ongeveer 5x erger en 3x langer dan muggenbulten. Maar vooruit..je kunt niet alles hebben op zo'n reis;). De volgende dag hebben we 5 uur terug gekayakt, de bus-boot-busreis gemaakt, en toen zat ons weekend er alweer op.

Nouwja, bijna dan! Want het was maandag public holida vanwege de 'verjaardag van de provincie'. Je hoort het al, de Kiwis hier grijpen elk excuus aan om massaal een dag vrij te nemen. Aangezien ik hard mijn best doe om in te burgeren in dit land, moest ik dus ook maar meedoen aan deze public holiday. Vervelend! Dus hadden we nog een dagje langer vakantie gevierd. We hadden nog een ander Nederlands meisje ontmoet en zij kende een hele mooie natuurcamping in de buurt. Dus daar hebben we in de bushbush de nacht doorgebracht. Maar als beginnende wildkampeerders maak je nog wel eens een foutje. Zo hadden wij het eten in de tent gelegd, in plaats van in de auto. Dus s nachts hadden we twee ruziënde possums in de voortent die ons eten probeerde te stelen. Nou, ik kan je vertellen, toen was ik toch echt wel een bioloog op sokken hoor! Die beesten maken zo'n eng grommend geluid...Na een onrustige nacht zijn we nog naar een vogelpark geweest en toen op het gemakje weer terug gereden naar Alex.

En verder nog meer goed nieuws: morgen ga ik mijn moeder van het vliegveld halen!. Zij heeft hier in Nieuw Zeeland 3 weken een groepsreis gedaan, en komt nu nog een weekje met mij reizen. Maandag moet ik nog gewoon werken, dus dan kan ze zien hoe het hagedissen/muizen en possums vangen in z'n werk gaat. De rest van de week heb ik vrij genomen en gaan we naar Stewart Island. Het schijnt een echte Must-Do in NZ te zijn, dus ik ben erg benieuwd!

Liefs!

Ps. Het lijkt misschien alsof ik hier alleen maar pret heb, maar stiekem werk ik gewoon zo'n 45 uur per week hoor, dus niet te jaloers worden;). (okée...afgezien van de public holidays en mijn eerste echte vakantie komende week dan!).

  • 28 Maart 2014 - 17:29

    Rayke:

    Hey cin! Veel plezier met je mams! Geniet van de vakantie. Vet hoor allemaal! Ondanks dat je 45 uur werkt ben ik alsnog een beetje jaloers. Die possums zijn echt tof! Haha wij hadden er ook behoorlijk last van af en toe, maar ze zien er zo schattig uit haha. Succes ermee :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Alexandra

Afstuderen in Nieuw Zeeland




Recente Reisverslagen:

27 Juni 2014

Laatste blog

15 Juni 2014

Peter op visite!

25 Mei 2014

Hard werken & weekend tripjes

14 Mei 2014

Twee weken vakantie!

20 April 2014

Bunnyhunt
Cindy

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 7704

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Juli 2014

Afstuderen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: