De eerste week in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu De eerste week in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu

De eerste week in Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Cindy

29 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hoi allemaal,

Ondertussen ben ik alweer een week ik Dunedin, en de tijd vliegt nu al! Ik heb al aardig wat beleeft, vooral veel toeristen dingen gedaan. Zo ben ik maandag met een toeristentreintje mee geweest. Dit klinkt natuurlijk een beetje suf, maar dat was het helemaal niet! Dit treintje ging langs de zee en door mooie natuur. Hij kwam op plaatsen waar verder helemaal geen autowegen/fietspaden en wandelroutes zijn. Echt een unieke route, en blijkbaar 1 van de 10 Must-Do's in Nieuw Zeeland. Nu de andere 9 nog! De foto's zal ik online zetten, maar ze zijn allemaal gemaakt door een vieze treinruit, dus daar moeten jullie maar even doorheen kijken ;).

Vandaag ben ik naar de chocolade fabriek geweest. Dit was een beetje Sjakie en de chocoladefabriek achtig, enorm grappig gedaan. We kregen aan het begin van de rondleiding een plastic zakje en elke keer dat je een vraag van de gids goed beantwoord had, kreeg je daar een chocolaatje in. Verder mocht je ook van alles proeven (dus nu ben ik een beetje misselijk, haha).

Verder zijn we zondag op een housewarming van een Australische jongen geweest. Die dag was het ook Australia Day (beetje vergelijkbaar met de Nederlandse koninginnedag). Dus wij hadden allemaal lelijke gele glitter hoedjes op en groene snorretjes opgeplakt om in thema te blijven (zijn de nationale kleuren van Australie). Maar toen we daar in vol ornaat aankwamen, bleken we de enige te zijn die zo opgedirkt waren, oeps haha. Gelukkig was dat een goed excuus om de enorm-jeukende-plaksnorretjes snel weer af te doen.

Als rasechte Nederlander heb ik van de week ook een fiets gekocht. Erg blij mee! Ik miste het al. Dadelijk ga ik ook kijken voor een autootje aangezien de stad 'om de hoek' 200 km verderop ligt en ze amper aan openbaar vervoer doen.

Hier nog wat bijzondere wetten van Nieuw Zeeland:
- Een helm op met fietsen is hier verplicht. Dat is ook niet zo gek, want je fietst hier gerust op een bochtige weg zonder fietspad waar de auto's 80 km/uur rijden.
- Fietsen op de stoep mag hier dan weer wel.
- Dronken fietsen mag absoluut niet.
- Maar in de auto mag je rijden met alcohol op tot 0,8 promille (dat is wel zo'n 4 biertjes!)
- Als je minder dan twee jaar je rijbewijs hebt, mag je wel alleen rijden. Je mag ook rijden samen met iemand anders die meer dan 2 jaar zijn rijbewijs heeft en die is dan eindverantwoordelijke. Maar je mag niet samen rijden met iemand anders die geen rijbewijs heeft, of minder dan 2 jaar z'n rijbewijs heeft. Om te voorkomen dat je andere mensen buiten jezelf in de prak rijdt.. Snap jij het, snap ik het? Het lijkt mij logisch als ze de eisen om te slagen voor je rijbewijs iets ophogen, en dan aan te nemen dat iemand die z'n rijbewijs heeft ook daadwerkelijk fatsoenlijk kan rijden. Je hoeft hier namelijk geen rijlessen te nemen om je rijbewijs te halen. Ze oefenen dus gewoon een beetje bij paps en mams.

Volgende week ga ik naar Alexandra om aan mijn studie te beginnen. Daar heb ik ondertussen ook wel erg veel zin in!

Ik hou jullie op de hoogte,
Liefs, Cindy

  • 29 Januari 2014 - 08:35

    Jan Van Veen:

    Hoi Cindy,
    Weer een mooi verslag. Je ziet wat je beschrijft zo voor je.
    Verkeerstechnisch eigenaardig. Veel succes en plezier met je studieperiode.
    Lfs, Pa

  • 29 Januari 2014 - 10:27

    Rayke:

    Heeyyy cin!

    Leuk om te lezen! Ik wist niet dat je al eerder een reisverslag had geplaatst.. maar zal me even inschrijven in de mailinglijst.
    Het klinkt alsof je je goed vermaakt. Lekker de toerist uithangen voordat je aan het werk moet. Geniet ervan!!

    xxxxx

  • 29 Januari 2014 - 20:23

    Silvia:

    Klinkt tof cin. En de regels zijn inderdaad wat apart:p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Afstuderen in Nieuw Zeeland




Recente Reisverslagen:

27 Juni 2014

Laatste blog

15 Juni 2014

Peter op visite!

25 Mei 2014

Hard werken & weekend tripjes

14 Mei 2014

Twee weken vakantie!

20 April 2014

Bunnyhunt
Cindy

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 7705

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Juli 2014

Afstuderen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: