Stage is begonnen! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu Stage is begonnen! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Cindy Veen - WaarBenJij.nu

Stage is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Cindy

06 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hoi allemaal,

Het is alweer een week geleden dat ik een verhaaltje heb getypt, en ondertussen heb ik alweer een hele hoop meegemaakt!

Vorige week ben ik op de fiets naar een albatros kolonie geweest. Dit was een flinke tocht van zo'n 30 km, maar het was helemaal langs het strand en dus een hele mooie route! Aan het eind van de tocht kwam ik bij de enige plek ter wereld waar Royal albatrossen broeden. Albatrossen lijken op dikke meeuwen als ze zitten, maar als ze vliegen zijn ze gigantisch groot! Heel indrukwekkend. Verder heb ik op mijn tocht ook nog wat pinguins en een zeeleeuw gezien. De foto's staan op facebook=).

Daarna ben ik met wat andere mensen gaan surfen. Wat was dat gaaf! De lucht was strak blauw en de temperatuur perfect. Het is me zelfs gelukt om een paar keer op m'n board te staan. De dag daarna hebben we ook nog gesurft, maar toen waren de golven totaal anders. Nadat ik twee keer hard onderuit ging, was ik maar op vliegeren overgestapt. Ook leuk!

Zaterdag vierden we een gecombineerd feest met het huis, ter ere van het vertrek van een huisgenoot naar China, en de verjaardag van een andere huisgenoot en ook mijn verjaardag. Het was een enorm feest, super gezellig allemaal. Zondag hadden we lekker aan het strand gelegen en een rustig dagje gehad.

Maandagochtend ben ik in Alexandra aangekomen voor mijn stage. Dat is wel even anders dan Dunedin! In plaats van een groen kustgebied zit ik nu in een heel droog donkergroen/bruin landschap. Wel lekker warm hier. Verder is Alexandra een heel klein plaatsje. Wat wel heel gezellig is, is dat er op mijn stage en op mijn verblijfplaats nog een andere Nederlandse jongen (Wouter) is komend half jaar. Mijn verblijfplaats wordt gerund door een Nieuw Zeelands stel. Hier zitten vooral veel mannen van Vanuata (een klein eilandgroepje vlak naast Fiji). Deze mannen komen hier om een half jaar fruit te plukken, en gaan dan weer met een gevulde portemonnee terug naar hun vrouw en kinderen. Een beetje zoals de Polen bij ons. Omdat ze uit Azië komen, had ik ook verwacht dat ze er als typische Aziaten uit zouden zien. Maar het zijn gewoon enorm grote negers! (sorry Caro en Laura voor deze directe uitspraak). Het zijn echt hele vriendelijke mensen en de boeren hier schijnen ook veel liever Vanatuanen als werknemers te hebben dan de locale Kiwis, omdat ze veel en veel harder werken. Verder hebben we hier een hottub, een vies zwembad en veel beesten: kat, kippen, kwartels, varkens en schapen. Gezellige bende dus!

De afgelopen drie dagen heb ik hard gewerkt aan mijn stage. Het veldwerk is fysiek erg zwaar. De heuvels waar ik in moet werken zijn gigantisch. Vandaag heb ik alweer vrij, want het is een nationale feestdag. En dan neem ik dus morgen ook maar vrij, want voor 1 vrijdagje terugkomen naar het werk is de moeite niet, volgens de Kiwis. Jullie horen het al, het is zooooooooo'n zwaar leven hier!

Morgen pakken we (Wouter en ik) de bus naar de kust voor een weekendje weg. Als het goed is gaan we morgen een auto kopen en daarna hiken. Op zoek naar bijzondere beesten en plantjes. Verder gaan we nog naar de bioscoop met vrienden. We gaan naar een film die heeeel slecht schijnt te zijn, maar die elke maand opnieuw draait in de bioscoop en ook elke maand uitverkocht is. We moeten plastic lepels meenemen en daar wordt dan mee rondgegooid tijdens de film. Het schijn hilarisch te zijn! Het geeft niet als je het niet snapt, dat doe ik ook niet. Maar ik ben weel heel erg nieuwsgierig gemaakt, dus ik ga het allemaal beleven.

Hoe is het in Nederland? Sneeuwt het al bij jullie? Gaat het bij jullie allemaal z'n gangetje, of maken jullie ook van alles mee? Ik hoor het graag =).

Veel liefs van de andere kan van de wereld!

Ps. Wisten jullie dat de zon hier tegen de klok indraait? Hier gaat ie namelijk via oost-noord-west. Heel logisch, maar dat had ik gewoon nog nooit bedacht=).

  • 06 Februari 2014 - 09:31

    Jip:

    Heey lieve Cin!

    Klinkt gaaf allemaal hee, heel wat anders dan hier haha! Leuk dat je zoveel leuke dingen doet met de mensen die je ontmoet enzo :) Denk je dat het veldwerk een beetje gaat lukken? En weet je al of Peter langs kan komen? Hier doet die zon dat ook ja, grappig he ^^ En we zien ook andere sterren...hoe het in Nederland is kan ik je helaas niet vertellen, hier in Afrika is het in ieder geval warm en vochtig (het heeft heul hard geregend), en morgen gaan we de bush weer in...spannend!

    Liefs!!!

  • 06 Februari 2014 - 09:42

    Kim Voogt:

    Cindy!

    Je hebt t inderdaad heeull zwaar dus doe het rustig aan he!Laat die salamanders maar op jou afkomen. Hoe zit dat eigenlijk, bepaalde techniek voor?

    Nieuw Zeeland klinkt wel echt prachtig, jammer dat ik daar geen geld voor heb ;). In Nederland hebben we blijkbaar heeel even sneeuw gehad maar was ik niet bij. Nu schijnt vaak het zonnetje en een beetje koud. Verder weinig spannends meegemaakt.

    Nou ben benieuwd naar je chill weekend! Doen ze daar ook niet veel BBQen?

    xx Kim

  • 06 Februari 2014 - 11:42

    Sjors:

    Mooi om te lezen dat je het goed hebt.
    En die zon gaat andersom, ze rijden links, is alles gewoon in spiegelbeeld daar?
    Schrijf je nog wel met dezelfde hand? Zitten fietsbellen nog wel links?

    Het heeft hier inderdaad gesneeuwd, en ik ben één van de gelukkigen die dat heeft meegemaakt omdat ik toevallig naar Groningen ben geweest. Zuidelijker dan dat Scandinavische stukje Nederland heeft het niet gesneeuwd volgens mij.

    Maar Cindy, blijf ons op de hoogte houden, is leuk om te lezen!

    Groetjes,
    Sjors

  • 06 Februari 2014 - 12:20

    Jan Van Veen:

    Hoi Cindy,
    Zo leven en werken in een ander ver land en omgaan met andere culturen zal veel indruk maken.
    Je schrijfstijl is elke keer erg goed !
    Liefs, Pa

  • 06 Februari 2014 - 18:05

    Linda Van Der Wereld:

    Hoi Cindy,

    Hier in het natte Nederland maken we ook van alles mee, maar het lukt me niet om daar zo'n leuk verslag van te maken!
    Geniet van alle nieuwe dingen.

    Ik spreek je binnenkort.

    xxx mam

  • 06 Februari 2014 - 20:51

    Sylvia Volwater-van Veen:

    Hai Cindy,
    Wauw mijn nichtje is wereldreizigster!
    Erg stoer en ondernemend dus.
    Hoop dat je geniet van alle indrukken en nu eerst geniet van jullie reis naar de kust.
    Erg leuk om te lezen hoe jij het daar tussen de kiwi's maakt.
    Zal je verhaaltjes met plezier blijven volgen.
    Groetjes Sylvia.

  • 08 Februari 2014 - 20:12

    Rayke:

    Cin!!! Klinkt alsof je het goed naar je zin hebt. Fijn dat je allemaal mensen om je heen hebt. Ik verwacht wel een verslag over de bioscoop. Dat klinkt maar vreemd ;) Dus ben benieuwd.

    Hier alles goed! Ik kom net terug uit istanbul en heb nog een weekje vrij voordat de studie weer begint. Super fijn dus. Kon ik maar even een weekje bij je op bezoek...

    Geniet geniet geniet geniet!! xxxxxx

  • 10 Februari 2014 - 22:33

    Luci:

    Een beetje verlaat lees ik je verslag ook nog! Je foto's zijn zo wunderschön! Fijn dat je het zo goed hebt daar. Welverdiend! We moeten inderdaad snel skypen met zijn allen. Ik bikkel hier ondertussen lekker door om mijn scriptie op tijd in te kunnen leveren, want jawohl, het regent nog steeds! Maar verder zijn de No Mercy's volgens mij een bonk optimisme. Pauline heeft haar scriptie met een 17,8 op 20 gehaald (onze PhD in spé). Kim haalt associaal hoge punten voor essays en zit in een dikke flow. Ik heb mijn examens gehaald... Hoi hoi hoi. Wat een team zijn wij. Tot skypes! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Afstuderen in Nieuw Zeeland




Recente Reisverslagen:

27 Juni 2014

Laatste blog

15 Juni 2014

Peter op visite!

25 Mei 2014

Hard werken & weekend tripjes

14 Mei 2014

Twee weken vakantie!

20 April 2014

Bunnyhunt
Cindy

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 7705

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Juli 2014

Afstuderen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: